کتاب راز موفقیت کسب و کارهای تعاونی درجهان- تعاونیها و توسعه پایدار

راز موفقیت کسب و کارهای تعاونی درجهان

نخستین کتاب با موضوع تبیین گفتمان تعاون و نقش و کارکردهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی تعاونی‌ها در تحقق اهداف توسعه پایدار با تأکید بر تجربه زیسته تعاونی‌های موفق بین المللی با عنوان “راز موفقیت کسب و کارهای تعاونی در جهان- تعاونی‌ها و توسعه پایدار ” را ” سعداله دارابی” از کارکنان معاونت امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تألیف و  دفتر ترویج آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این کتاب را منتشر کرد .

مرور نظام مند اصول بین المللی هفت گانه تعاون

در این کتاب علاوه بر مرور نظام مند اصول بین المللی هفت گانه تعاون، جایگاه شرکت‌های تعاونی در توسعه پایدار و نقش آفرینی تعاونی‌ها در فقرزدایی، عدالت جنسیتی،  شغل آفرینی، تجمیع و مدیریت سرمایه‌ها و منابع، صیانت و حمایت از محیط زیست پایدار و نیز توانمندسازی زنان،به نیکویی تبیین و تشریح شده است. وی همچنین ابراز داشت؛ آشنایی با نهادهای تعاونی و دیدگاه‌های سازمان‌های بین المللی در حوزه تعاون و نیز تجربه نگاری بیش از پنجاه تعاونی پیشران،  پیشتاز، پیشگام و موفق از کشورهای گوناگون و درحوزه‌های مختلف بهداشتی – درمانی، آموزشی، اجتماعی، مالی – اعتباری ، فناوری اطلاعات و…با هدف سازماندهی، ساماندهی و توانمندسازی، اقشار مختلف، بویژه افراد کم توان جامعه، از دیگر بخش‌های مهم این کتاب به شمار می‌رود.
در بخش پایانی این کتاب نیز الگوی بین المللی کسب و کارهای تعاونی و رابطه آن با خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی مطرح و پیشنهادات ارزشمندی پیرامون هدایت مشاغل نوظهور، دانایی محور و استارت آپی به سمت ایجاد و توسعه کسب و کارهای تعاونی، مبتنی بر تجربیات و روندهای کنونی بین المللی، ارائه گردیده است.
انتشار کتاب مربوطه، سرآغازی بر بازتعریف چارچوب‌های قانونی و سیاستی بخش تعاون، مبتنی و منطبق بر نیازها و خلع‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی کشور باشد.
فهرست مطالب