پروژه ماندگار چیتگر منطقه 22 تهران

پروژه ماندگار چیتگر منطقه 22 تهران

پروژه ماندگار در تاریخ 29 فروردین ماه سال 1401 توسط تعاونی ماندگار عمران آفاق نور معرفی شده است . زمین این پروژه در پلاک ثبتی 1383 در بخشی از زمین های مروارید شهر که کاربری آن مسکونی نبوده و فاقد جواز ساخت میباشد قرار گرفته شده است . متراژ این زمین 4000 هزار متر معرفی شده است و واحد های آن 100 الی 140 متر در 2 برج 12 طبقه که شامل  9 طبقه مسکونی و 3 طبقه پارکینگ و لابی میباشد .

شرایط فروش پروژه ماندگار

این پروژه بصورت کاردکسی واگذار شده و هزینه دریافت شده اولیه بابت زمین ، تراکم و جواز میباشد که قطعی محاسبه شده است . مبلغ ساخت و اقساط آتی در این مرحله از فروش مشخص نشده است .

جدول پرداخت برای عضویت در پروژه ماندگار بصورت زیر است :

پروژه ماندگار
پروژه ماندگار

توجه داشته باشید مبلغی به عنوان حق امتیاز در پرداختی اولیه شما وجود دارد که کمیسیون فروشنده میباشد و جزو پرداختی های شما به تعاونی محاسبه نمیشود .

تعهدات و وام پروژه

همانطور که بارها اشاره کرده ایم پروژه ها در این مرحله نمیتوانند وام دریافت کنند و معرفی و پذیره نویسی این پروژه ها همراه وام غیر واقعی است زیرا در این مرحله از ساخت یک پروژه نمیتواند وام دریافت کند . شرایط دریافت وام برای پروژه های ساختمانی در صورت مالکیت زمین و پیشرفت پروژه تا 30 درصد آن میباشد . بطور کلی خرید از اینگونه پروژه ها را بر مبنای داشتن وام نگذارید . پروژه هایی نظیر پروژه یاران در همین محدوده از زمین ادعاهای مشابهی را دارند که همگی به همین شکل میباشند .

در مورد تعهدات تعاونی سازنده باید به اطلاع برسانیم که عموما تعاونی هایی که عضویت را بصورت کاردکس صادر میکنند تعهداتی در آن قرار نمیدهند و توضیحات شفاهی همچون امکانات ، داشتن وام ، متریال ، جریمه دیرکرد تا زمانیکه مکتوب نباشد قابل استناد نیست .

بسیاری از موارد دیگر همچون متراژ مفید ، مشاعات ، پارکینگ و انباری ، سهم تجاری وجود دارند که حتما باید در ابتدا مکتوب شوند و توضیحات شفاهی هیچگونه سندیتی در آینده نخواهد داشت و پذیرش هر موضوعی نیاز به رویت مدارک و یا مکتوب شدن در قرارداد دارد .

به دلیل روشن نبودن وضعیت پروژه در مورد امکانات ، طبقات ، واحدها و دیگر موارد نمیتوانیم مطلبی را منتشر نماییم . بسیاری از پروژه ها در همین مرحله شرایط و قرارداد را دقیقتر مشخص میکنند و تعهدات آنها در این مرحله مشخص است . پروژه پلازا نمونه ای از این سازه ها میباشد .

سوابق سازنده

تعاونی ماندگار عمران آفاق نور به شماره ثبت 2136 و شماره ملی ۱۴۰۰۹۲۹۲۹۳۷ در تاریخ 1399/04/25 به ثبت رسیده است . مدیر عامل این مجموعه اصغر اکبري ، رئیس هیات مدیره محمد علي هاشمي و نایب رئیس هیات مدیره رحمان صدري آقاجان میباشد . سرمایه اولیه ثبت شده این تعاونی 10 میلیون و 500 هزار تومان میباشد .

این تعاونی در وبسایت شرکت خود را هلدینگ و دارای 8 شرکت زیر مجموعه معرفی کرده و جزو سوابق خود اجرای چندین پروژه نزدیک به 2 هزار واحد را نام برده است که همگی بی نام و نشان معرفی شده اند . اما نکته قابل توجه تاریخ تاسیس و راه اندازی وبسایت این شرکت میباشد که مربوط به 2 ماه پیش بوده و تاریخ تاسیس شرکت آن نیز 16 ماه میباشد .

پروژه ماندگار چیتگر
پروژه ماندگار چیتگر
بررسی نهایی

همانطور که متوجه شده اید این پروژه نیز یکی دیگر از پروژه های معرفی شده در چیتگر میباشد. که نه زمین و کاربری مشخصی دارد و نه وضعیت سازنده مشخص است و اینگونه پروژه ها با اشکال و عناوین مختلف بصورت هفتگی معرفی میشوند . وظیفه تهران برج اطلاع رسانی در مورد آنهاست و صحت اطلاعات پروژه را بصورت مستقل بررسی میکند .

اما اگر فروشنده یا سازنده ادعای دیگری دارد. تنها منوط به رویت مدارک توسط خریدار بوده و هر ادعایی که مطرح میشود. باید مکتوب شود . اگر ادعای مبنی بر داشتن وام مطرح میشود یا داشتن جواز و کاربری ادعا میشود میبایست. مدارک آن رویت شود و اگر تعهداتی بصورت شفاهی مطرح میشود باید بصورت کتبی نیز درج شود .

بطور کلی پروژه های بسیاری مانند پروژه ماهور در پلاک ثبتی 1383 معرفی شده اند. که همگی در مرحله بلاتکلیف از نظر تغییر کاربری قراردارند. و هنوز هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است. اما هفتگی یک پروژه در این محدوده که بصورت مشاع است. معرفی میشود و یک نام جدید و تعاونی جدید با شرایط جدید معرفی میشود .

فهرست مطالب