پروژه ترنج امید دژبان چیتگر

پروژه ترنج امید دژبان چیتگر

این پروژه واقع در میدان ساحل در شمال دریاچه چیتگر منطقه 22 تهران در زمینی به مساحت 3900 مترمربع توسط تعاونی دژبان ارتش (تعاونی مسکن اسکان گستر امید) در حال بهره برداری میباشد . این پروژه دارای 2 برج میباشد که هر یک شامل بیست و پنج طبقه میباشد ( 3 طبقه پارکینگ و 1 طبقه لابی ) که تقسیم بندی واحد ها در طبقه بدینصورت میباشد که به غیر از طبقه اول و دوم که 18 واحد در آن قرار گرفته است از طبقه سوم به بالا هر واحد دارای 6 واحد مسکونی میباشد .

پروژه ترنج ارتش

برج اول در مرحله اسلکت طیقه 10 میباشد و برج دوم نیز در مرحله تجهیزکارگاه مسکوت میباشد . واحد های قرار گرفته در برج اول 85 و 100 متری میابشد و در برج دوم واحد ها 95 تا 130 متر است که در مجموع امتیازات این واحد های مسکونی در اختیار 274 عضو میباشد .

این پروژه میبایست در سال 1399 تحویل داده میشد اما با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در ساختار تعاونی زمان تحویل جدید 3 ساله تخمین زده شده است .

شرایط رتبه بندی اعضا

همانطور که در بالا اشاره شد این تعاونی دارای 274 عضو میباشد و نحوه رتبه بندی اعضا نیز بر اساس واریزی و خوش حسابی صورت گرفته بدینصورت که به اعضایی که دارای رتبه 1 تا 190 میباشند در برج اول که زمان تحویل نزدیکتری دارند واحد تعلق میگیرد و به اعضای رتبه 190 تا 274 در برج دوم واحد تعلق میگیرد .

رتبه بندی در عموم پروژه های مربوط به ارتش به همین شکل انجام شده نمونه آن پروژه نارنج 8 میباشد

پروژه ترنج

امتیاز پروژه ترنج

این پروژه بصورت حق امتیاز + واریزی معامله میشود و نحوه محاسبه حق امتیاز بر اساس رتبه بندی که در بالا به آن اشاره کردیم میباشد . هرچه رتبه پایینتر باشد مرغوبیت واحد دریافتی بیشتر خواهد بود . در تاریخ آذر سال 1400 مبلغ بروز واریزی برای یک واحد 90 متری دو خوابه 430 میلیون تومان میباشد ولیکن برای قیمت حق امتیاز بر اساس رتبه بندی قیمتهای متفاونی ارائه میشود که از این نظر قیمت گذاری بر روی این پروژه مشکل میباشد و گاها قیمتهای ارائه شده از سوی فروشندگان نیز غیر منطقی میباشد لذا در صورت نیاز به استعلام قیمت روز با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمائید .

پروژه ترنج چیتگر
پروژه ترنج چیتگر

قیمت ساخت این پروژه از قرار متری شش میلیون تومان بصورت علی الحساب میباشد و اقساط آن بصورت هر 4 ماه 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و کلیه نقل و انتقالات آن پس از ثبت در دفاتر اسناد رسمی در تعاونی خود مجموعه صورت میگیرد .

موقعیت پروژه ترنج ارتش

این پروژه در میدان ساحل تقاطع بلوار مختاری در شمال دریاچه شهدای خلیج فارس واقع شده و از لحاظ لوکیشن در محدوده بسیار مناسبی قرار گرفته است . دسترسی بسیار نزدیک به مرکز خرید باملند و دریاچه چیتگر و همچنین بازار بزرگ ایران به همراه دسترسی مستقیم به اتوبانهای حکیم و همت از ویژگی های این پروژه میباشد .

امتیاز پروژه ترنج
امتیاز پروژه ترنج
امکانات پروژه ترج امید دژبان

امکانات اعلام شده از سوی تعاونی بدینصورت میباشد :

  • لابی و لابی من 24ساعته
  • سیستم اعلان واطفاء حریق
  • سیستم ایمنی ودوربین مداربسته
  • سالن اجتماعات
  • آنتن اینترنت مرکزی
  • سیستم سرمایشی وگرمایشی مدرن روز
  • شوتینگ زباله
  • برق اضطراری و ژنراتور دیزل
  • آسانسورنفربری وباربری
  • فضای سبز
تعاونی مسکن اسکان گستر امید

تعاونی مسکن اسکان گستر امید در سال 1365 با شماره 59699 با ماهیت تعاونی به ثبت رسیده و مدیر عامل آن بهروز نامی میباشد . این تعاونی رزومه ساختن برج های سروناز در حد فاصل میدان ساحل و میدان دریاچه را دارد ولیکن با توجه به قرار گرفتن برج های دیگر در روبروی این پروژه دید دریاچه در برخی از واحدها وجود دارد. این پروژه شامل 12 بلوک با معماری پله ای میباشد که از 12 تا 15 طبقه میباشد .البته دریافت سند برای این پروژه با مشکل مواجه شده و هنوز در دست اقدام است .

جمع بندی

در مورد سرمایه گذاری در این برج با توجه به تاخییر زیادی که تا کنون داشته پیش بینی میشود. روند کندی در تحویل آن وجود داشته باشد. و این روند در اکثر پروژه های وابسته به ارتش که توسط تعاونی های خود ارتش در حال انجام است. نیز اتفاق افتاده است مانند پروژه نیرو زمینی ارتش که به همین شکل در حال انجام است. ولیکن تا الان بسیاری از پروژه ها با گذشت زمان طولانی بالاخره تحویل داده شده اند. مانند پروژه های بتاجا که بصورت سهامی فروخته شده اند .

ولیکن پروژه های دیگری نیز توسط ارتش انجام شده اند. که با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفته اند. نمونه آنها پروژه پدافند ارتش میباشد. که با مشارکت با آرین سازه انجام گرفته شده . در اینگونه پروژه های روند پیشرفت پروژه بسیار سریع تر میباشد. و علت آن نیز مشارکت با بخش خصوصی و دریافت ضمانت برای اتمام پروژه در زمان مقرر میباشد .

فهرست مطالب