پروژه ایثار 1 مروارید شهر یا مهر ایثار گران

پروژه ایثار 1 مروارید شهر یامهر ایثارگران

در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که 2 پروژه با نام پروژه ایثار 1 و پروژه مهر ایثارگران که با نامهای پروژه مهر ، پروژه مهر یاران و پروژه یاران نیز معرفی شده در این مطلب بصورت جدا بررسی خواهند شد . پروژه ایثار 1 در محدوده مروارید شهر در زمینی به مساحت 19500 مترمربع در حال اجرا میباشد . این پروژه دارای تراکم مسکونی 40 هزار متر مربع میباشد و در قالب 6 برج 10 طبقه ای با 3 تیپ واحد 100 ، 120 و 140 متری اجرا خواهد شد که 2 تیپ اول آن 2 خوابه و تیپ آخر 3 خواب میباشد و در مجموع شامل 350 واحد مسکونی خواهد بود در قالب پذیره نویسی در حال پذیره نویسی است . سازنده این پروژه تعاونی مسکن ایثارگران غرب است که فاقد رزومه ساخت میباشد .

پروژه ایثار 1
پروژه ایثار 1

موقعیت برج ایثارگران

این پروژه در محدوده شهرک مروارید شهر منطقه 22 تهران واقع شده است و به اتوبان های حکیم و همت و بزرگراه تهران کرج و تهران شمال دسترسی نزدیک داشته و همچنین به مرکز خرید ایران مال ، پارک جنگلی چیتگر و آبشار دسترسی دارد . و پروژه دیگری که قصد معرفی آنرا به شما داریم در همین محدوده قرار گرفته است

شرایط پرداخت پروژه ایثار 1

این پروژه در مرحله ی خرید زمین و تراکم و جواز ساخت قرار دارد و برای یک واحد 100 متری واریزی اولیه 330 میلیون تومان بوده و 360 میلیون تومان دیگر میبایست در مدت 4 ماه پرداخت شده و این ارقام برای واحد 140 متری به ترتیب 460 اولیه و 500 طی 4 ماه میباشد که این قسمت مربوط به زمین و تراکم است و الباقی که هزینه ساخت است که بنا بر اعلام تعاونی 6 میلیون تومان اعلام شده و بصورت اقساط 40 ماهه علی الحساب دریافت میگردد . بدین معنی که این قیمت ساخت قطعی نخواهد بود و البته اعلام ساخت متری شش میلیون تومان نیز در تاریخ آذر ماه سال 1400 پایین و غیر واقعی است .

پروژه مهر ایثار یاران

پروژه مهر ایثار یاران سازه ای دیگر در قالب 3 برج  توسط تعاونی دیگری بنام تعاونی مهر ایثار یاران که فاقد رزومه ساخت میباشد در حال پذیره نویسی میباشد . این پروژه در محدوده مروارید شهر و در جوار پروژه ی ایثار 1 که بدان اشاره کردیم در مجموعه زمینی که بطور کلی هنوز تفکیک نشده و دارای جواز ساخت نمیباشد قرار گرفته است . بر اساس ادعای تعاونی این پروژه 300 واحدی خواهد بود و متراژ اعلامی 100 120 و 150 میباشد .

پروژه مهر ایثار یاران
پروژه یاران
پروژه یاران

این پروژه بدین شکل معرفی شده است. که برای خرید یک واحد 100 متری میبایست مبلغ 4 میلیون و هشتصد هزار تومان معادل 480 میلیون تومان به همراه 30 میلیون تومان حق کارگزاری که جزو پرداختی های شما به تعاونی نخواهد بود. و در واقع کمیسیون فروش است مبلغ 510 میلیون تومان در مجموع را طی 4 ماه میبایست به تعاونی پرداخت کنید. و شرایط پرداخت مشخصی نیز از سوی تعاونی مشخص نشده و بصورت مذاکره ای میباشد .

این پروژه ها دارای وام هستند ؟

خیر ! هر ادعایی مبنی بر اینکه پروژه های مذکور دارای وام هستند منوط به روئیت مدارک از سوی بانک میباشد. و اصولا اینگونه پروژه ها در این مرحله هنوز صاحب زمین نیستند و اگر ادعایی هم بر این بابت دارند منوط به رویت سند زمین بنام تعاونی و یا رسید تحویل زمین میباشد . این ادعا به وفور توسط شرکت های تعاونی که با نام های نزدیک به ارگانهای دولتی ثبت میشوند. و ادعای دولتی بودن یا ریشه دولتی داشتن میکنند. مطرح میشود . پروژه های دولتی در این منطقه مانند پروژه شمیم رحمت که توسط سپاه و پروژه ی دیگری توسط بانک ملی با نام پروژه بانک ملی چیتگر در حال اجرا میباشند. از نمونه پروژه های دولتی در این منطقه میباشند .

آیا زمین این پروژه ها تحویل داده شده و جواز ساخت دارد ؟

خیر ! در این محدوده از مروارید شهر هنوز پروژه ای به بهره برداری نرسیده و جواز ساخت ندارد. و هر ادعای مبنی بر اینکه جواز ساخت دریافت شده و یا منتظر دستور نقشه ، تجهیزکارگاه و یا شروع گودبرداری هستیم غیر واقعی است . پروژه های دیگری نیز در این محدوده وجود دارند که شرایط مشابهی دارند نمونه آنها پروژه سپکو میباشد

تعاونی مسکن ایثارگران غرب

این تعاونی با نام کامل شرکت تعاونی مسکن ایثارگران دریا دلان غرب در سال 1373 با شماره ثبت 109468  و سرمایه اولیه 8 میلیون ریال ( 800 هزار تومان ) به ثبت رسیده. و  مدیر عامل آن علی ماشااله افشاریه زند میباشد . سابقه ساخت و اجرا بنام خود تعاونی وجود ندارد و مشارکت اعضای هیات مدیره در پروژه های دیگر جزو سوابق اجرایی این تعاونی اجرا نمیشود .

تعاونی مهر ایثار یاران

این تعاونی در سال 1398 با شماره 551323  به ثبت رسیده. و مدیر عامل آن رستم غفاری چوان میباشد. که از املاکی های منطقه 22 میباشند . این تعاونی همانطور که از زمان ثبت آن مشخص است. فاقد سابقه اجرایی میباشد. و سوابق اجرایی مدیران و یا اعضای آن در پروژه های دیگر از سوی تهران برج به عنوان سوابق سازنده نمیتواند به عنوان سابقه از سوی ما تایید شود .

سوابق اعلام شده از سوی تعاونی به صورت زیر میباشد

پروژه مهر ایثار یاران
مهر ایثار یاران

خواهشمندیم پیش از اقدام به خرید از پروژه های منطقه 22. صحت ادعای فروشنده و یا سازنده را از قبیل خرید زمین. داشتن وام را تنها با روئیت مدارک رسمی پذیرفته. و هنگام ثبت قرارداد به تعهدات سازنده مبنی بر قیمت ساخت اعلام شده. متریال ، پلاک ثبتی و متراژ قطعی توجه فرموده و نوع سرمایه گذاری و عضویت خود را مشخص کنید . اینکه آیا عضویت شما در تعاونی خواهد بود یا تنها به عنوان سرمایه گذار حضور خواهید داشت .

فهرست مطالب