معرفی بازار بزرگ ایران مال منطقه 22 و بخش های دیدنی آن

ایران مال یا بازار بزرگ ایران واقع در منطقه 22 تهران یکی از مراکز تجاری مهم کشور است که علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز دارد. ایران مال یکی از پنج مال برتر جهان و جزو بزرگترین پروژه های تجاری، فرهنگی ایران و خاورمیانه است. این مجموعه در شمال غربی پایتخت و در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه 22 واقع شده است که در انتهای اتوبان شهید خرازی هم می‌توانید بازار بزرگ ایران مال را مشاهده کنید. در ادامه با گروه مشاورین املاک سران 22 همراه باشید تا به بررسی بخش های مختلف ایران مال بپردازیم:

مسجد جامع ایران مال :

مسجد ایران مال با معماری چشم نواز و تزیینات کاشی کاری و گچ بری خود، علاوه بر محل عبادت، یکی از دیدنی‌های بازار بزرگ ایرانمال است که در طراحی آن از مسجدالنبی الهام گرفته است. طرح گنبد مسجد از گنبد حافظیه شیراز ساخته شده و تشکل شده از 5 گنبد می‌باشد. علاوه بر این مسجد 40 نمازخانه در فضاهای مختلف ایرانمال وجود دارد.

مسجد جامع ایران مال

باغ دیدار ایران مال :

همان طور ک از نامش پیدا است مکانی برای گفتگو است . این باغ در کنار باغ سنتی قرار دارد و با درختان پالم کالیفرنیا همجوار  شده است. پل شیشه ای روی آب، سکوی شیشه ای، و آبشار پلکانی از دیدنی های این باغ است. ایران مال باغ ایرانی نیز دارد. در این مجموعه می‌توانید در باغ ایرانی قدم بزنید و از تماشای گیاهان و صدای آب لذت ببرید. این باغ به شکل باغ تخت و پلکانی ایجاد شده است. این باغ 2 ورودی شیشه ای دارد و محوطه شمال ایران مال به دریاچه و آب نمای موزیکال آن به ضلع جنوب وصل می‌کند.

تالار آیینه ایران مال:

یکی از زیباترین بخش های ایران مال است که با الهام گرفتن از تالار آیینه مجلس شورای ملی طراحی شده است . آیینه های چشم نوازی را در سقف و دیوارها می‌بینید و انعکاس آن در آیینه ها، صحنه تماشایی و زیبایی را ایجاد کرده است و مهمانهای ویژه می‌توانند از این تالار لذت ببرند.

تالار آیینه ایران مال

شربت خانه ایرانمال :

شربت خانه ها مکان هایی برای دور هم نشستن، استراحت کردن، و نوشیدن شربت های خنک و گوارا بوده است و قدمت آنها به زمان های خیلی قبل برمی‌گردد. ایران مال نمونه هایی از این مکان را با معماری چشمگیر در خود جای داده است.

شربت خانه ایران مال

باغ کتاب ایران مال :

بهتره بدانید ایران مال باغ کتاب نیز دارد و اولین بار است که در جهان در یک مرکز تجاری چنین مکانی ساخته شده است. کتابخانه ای بی نظیر و منحصر به فرد است که معماری آن به سبک اروپایی است. یکی از بزرگترین فرش های هندسی جهان را می‌توانید ببینید این فرش که نقش های از طرح سقف و کف است ، هشت رنگ دارد که رنگ اصلی آن سبز و در متراژ 70 هزار متر مربع  است .

باغ کتاب ایران مال

ایوان اشراق ایران مال :

در بازار بزرگ ایران مال سازه ای طلایی رنگ و تماشایی وجود دارد به نام ایوان اشراق که 25 متر ارتفاع دارد . به وسیله راهروی شمالی به طور مستقیم با ایوان الماس ارتباط پیدا می‌کند. این دیوان به دلیل طراحی که دارد مانندکریستال های فرو رفته دیده می‌شود.

ایوان اشراق ایران مال

کتابخانه جندی شاپور ایرانمال:

مساحت این کتابخانه 3300 متر مربع می‌باشد و علاوه بر داشتن کتاب‌های داخلی و خارجی، کتاب‌های نفیس با طراحی بسیار شکیل نیز دارد.  50 هزار جلد کتاب در زمینه های مختلف و گوناکون در این کتابخانه وجود دارد. کتابخانه جندی شاپور کتابخانه بسیار کامل و جامع  در 3 طبقه می‌باشد. صندلی های چوبی و راحتی دارد. به عنوان یک کتابخانه مجلل می‌توان به آن نگاه کرد.

کتابخانه جندی شاپور ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال:

پردیس سینمایی ایرانمال: یکی از بزرگترین و مجهزترین پردیس سینمایی در سراسر ایران است. که در ضلع غربی مجموعه  ایرانمال قرار دارد. 12 سالن بزرگ سینمایی دارد. که از این 12سالن 3 یسالن وی آی پی با ظرفیت 17 نفر ،می‌باشد. که یکی از ویژگی های پردیس سینمایی دارا بودن کافه سینما است که چندین کافه در آن وجود دارد. و هدف آن بحث و گفت گو اهالی سینما است.

پردیس سینمایی ایران مال

هتل ایرانمال :

مسافرانی که با هدف تفریح به این مجموعه می‌‌آیند. بهترین گزینه برای اقامت ،هتل ایرانمال است . امکانات رفاهی و خدماتی زیادی دارد. که ویو آن یه پارک چیتگر ، پارک ملی گیاه شناسی و آبشار مصنوعی می‌باشد. این هتل 5 ستاره می‌باشد با اطاقهای بسیار بزرگ و تمیز که برای گردشگران ایرانی و خارجی در نظر گرفته است.

از آنجایی که پروژه ایران مال تهران به تازگی راه افتاده و حتی بسیاری از بخش‌های آن افتتاح نشده‌اند، اطلاعات دست‌ اول و موثقی از بخش‌های مختلف آن در دسترس نبود که به همین دلیل سعی کردیم که چنین اطلاعاتی را برای اولین بار خودمان تهیه کرده و در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

اگر از مجموعه ایران مال تهران دیدن کرده و اطلاعاتی دارید که در این مقاله قید نشده است، حتما در بخش نظرات ما را راهنمایی کنید تا در کامل‌تر شدن این مطلب سهیم باشید.

فهرست مطالب