مجتمع چند منظوره تجاری تفریحی صبا مال

مجتمع چند منظوره تجاری تفریحی صبا مال

معرفی

زمین مجتمع صبا به متراژ 15000 متر مربع از ترکیب دو مستطیل شکل تشکیل گردیده است . قطعه بزرگتر به طول 90متر در مجاورت خیابان اصلی( کارگر) و قطعه کوچکتر در بخش شمال غربی آن می باشد . با توجه به عقب نشینی پیش بینی شده به میزان 18 متر از ضلع جنوبی که تبدیل به گذر اختصاصی برای ورود به مجموعه شده است . حجم اصلی پروژه در کنار خیابان اصلی و با عقب نشینی به میزان 16 متر (از خیابان کارگر) برای ایجاد فضایی مناسب در ورودی مجتمع و دعوت به مجموعه استقرار یافته است .
کاربری ها: پروژه تجاری صبا شامل پارکینگ طبقاتی ، هایپر مارکت (هایپراستار) فضاهای تجاری ، شهربازی سرپوشیده و مجموعه ای از تالارهای پذیرایی و گردهمایی است . معماری و طراحی زیبای مجموعه به گونه ای است که کلیه فضاهای پروژه چه آنهایی که در ضلع شرقی پروژه در جوار خیابان اصلی و چه آن هایی که در ضلع غربی و در دورترین نقطه نسبت به خیابان اصلی استقرار دارند به گونه ای واحد و مستقیم با هم در ارتباط هستند و این موضوع سبب شده که ارزش واحدهای دور از دسترس بالا رفته و بعد مسافت کمرنگ شود . بخش تجاری مرکز تجاری صبا در سه سطح زیر زمین اول ( هایپر استار ) همکف و طبقه اول طراحی وفضاهای آن از طریق ایجاد فضاهای خالی به یکدیگر مرتبط شده و باعث تقویت یکدیگر و ایجاد کشش در ترازهای مختلف می گردند . شهربازی نیز برروی فضاهای تجاری و مرتبط با آن طراحی گردیده که از طریق فضای دسترسی اصلی تغذیه می شود . مجموعه رستورانها و تالار پذیرایی و سالن همایش نیز در آخرین طبقه پیش بینی شده است . پارکینگ طبقاتی مجموعه صبا مال در سه طبقه مختلف در زیر زمین استقرار یافته و هر تراز به صورت مستقل با فضای اصلی در ارتباط است . فضاهای خالی به صورت نور گیرهای بزرگ سقفی در حد فاصل تالار ها در مجموعه جاسازی گردیده است که تا تراز فضاهای تجاری نفوذ نموده و روشنایی و آفتاب را به داخل مجموعه می کشاند .
مشخصات کامل برج

بیش از 70 هزار مترمربع زیر بنا در جوار خیابان کارگر 11 هزار متر مربع هایپر مارکت با استانداردهای روز دنیا 5 هزار مترمربع شهربازی سرپوشیده مدرن با تجهیزات و امکانات پیشرفته 5 هزار متر مربع تالار ، رستوران و سالن های همایش حدود 1000 واحد پارکینگ طبقاتی پیش بینی 2000 واحد پارکینگ مکانیزه در طرح توسعه 100 واحد تجاری با مشاعات بی نظیر در 2 طبقه 5 هزار متری وجود 2 ایستگاه مترو در غرب و شرق مجتمع نزدیکی به بازار اصلی شهر تهران نزدیکی به بزرگراه نواب

فهرست مطالب